Навчально-методичний кабінет
ПРОТАСЮК Наталія Анатоліївна
Робочий телефон: +38(033)23-40-32
Навчально-методичний кабінет Відокремленого структурного підрозділу «Фаховий коледж технологій, бізнесу та права Волинського національного університету імені Лесі Українки» є центром навчально-методичної роботи коледжу, де зосереджуються інформаційні, нормативно-інструктивні, навчально-методичні матеріали, матеріали педагогічних досягнень викладачів, друкована продукція.
Основне завдання навчально-методичного кабінету – це навчати, формувати та виявляти професійного педагога шляхом створення оптимальних умов, що будуть сприяти фаховому та творчому розкриттю викладача, постійному підвищенню педагогічної майстерності та втілювати у освітній процес передові сучасні технології навчання і виховання. Методичний кабінет організовує та надає методичну допомогу у проведенні відкритих занять, майстер – класів, олімпіад, конкурсів фахової майстерності, тижнів циклових комісій.
Діяльність навчально-методичного кабінету поєднана з роботою педагогічної та методичної рад, циклових комісій, методичного об’єднання керівників груп та спрямована на зростання педагогічної майстерності викладачів, надання їм практичної допомоги з питань теорії педагогіки, психології, методики викладання та, як результат, покращення якості теоретичного і практичного навчання здобувачів освіти,
Методична проблема фахового коледжу на 2020-2025 роки – формування ключових компетенцій студентів як ціннісних орієнтацій освітнього процесу в період модернізації та глобалізації української освіти.
Основні завдання з реалізації методичної проблеми:
- Модернізація змісту, форм і методів освітнього процесу з метою формування і розвитку ключових компетенцій особистості майбутнього фахівця.
- Створення освітнього середовища, яке гарантує досягнення здобувачами освіти професійно зорієнтованих цілей в інтересах підвищення їх конкурентоздатності на ринку праці та формує позитивний імідж фахового коледжу.
- Удосконалення професійної компетентності викладачів, підвищення їх науково-теоретичного рівня, психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності, розвиток творчої ініціативи, формування в них готовності до самовдосконалення, самоосвіти, саморозвитку в сучасних умовах модернізації освіти.
- Підвищення рівня професійної компетентності майбутніх фахівців, здатних вільно й активно мислити, самостійно генерувати та втілювати нові ідеї і технології для реалізації власних професійних можливостей.
Методична робота коледжу спрямована на:
-
вдосконалення професійної компетентності педагогів;
-
збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу;
-
запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на новітніх методологічних засадах та сучасних дидактичних принципах;
-
активізація дослідницької роботи, обмін передовим педагогічним досвідом;
-
залучення педагогічних працівників та студентів до активної участі у науково-практичних конференціях, форумах, тренінгах, конкурсах, вебінарах з використанням можливостей сучасних інформаційно-цифрових технологій.
Зміст і форми роботи навчально-методичного кабінету:
-
Планування, організація та проведення конференцій, методичних семінарів, занять школи викладача-початківця, підвищення педагогічної майстерності з актуальних проблем методики навчання і виховання студентів.
-
Надання методичної допомоги викладачам в організації роботи з питань ведення навчально-методичної документації.
-
Систематизація та пропаганда новинок педагогічної і методичної літератури, навчальних посібників, рефератів і статей з питань навчання і виховання (разом з бібліотекою).
-
Участь в організації щорічних виставок навчально-методичних напрацювань.
-
Підготовка навчально-методичних питань для розгляду на засіданнях педагогічної і методичної ради.
-
Забезпечення рецензування методичних розробок, навчальних посібників та інших навчально-методичних матеріалів, розроблених викладачами і схвалених цикловими комісіями.
-
Встановлення творчих зв'язків з іншими навчальними закладами з метою обміну діяльності.
-
Організація розроблення, апробації і поширення навчально-методичних матеріалів, основних форм навчально-методичної роботи.
На базі навчально-методичного кабінету організовуються семінари, конференції, «круглі столи», «методичні читання», «педагогічні лекторії».
Постійне поповнення педагогічного колективу передбачає роботу з викладачами – початківцями. На базі навчально-методичного кабінету працює Школа викладача-початківця, де надається різноманітна методична, фахова та інформаційна допомога. Викладачі-початківці – є учасниками педагогічних семінарів, відкритих занять досвідчених кваліфікованих викладачів, майстер – класів. Щомісяця проводяться заняття Школи викладача-початківця (згідно річного плану роботи). Тематика усіх занять відображає актуальні педагогічні проблеми молодого фахівця. До роботи у школі запрошуються досвідчені викладачі, які виступають в ролі наставників, що має вагомий внесок у встановленні процесу особистісного професійного зростання викладача– початківця. З метою вдосконалення своєї майстерності, ознайомлення з різними методиками проведення занять, досвідом впровадження в роботу передових педагогічних технологій викладачі-початківці мають можливість відвідувати відкриті заняття викладачів коледжу, брати участь в їх обговоренні.
У разі потреби молоді викладачі можуть звернутися до методичного кабінету за консультаціями з питань навчально-методичної, наукової та виховної роботи.
В навчально-методичному кабінеті щорічно організовується перші етапи конкурсів навчально–методичних матеріалів педагогів «Творчі сходинки педагогів Волині», «Педагогічний Оскар». Кращі навчально–методичні матеріали відбираються для участі в наступних етапах конкурсів.
Одна із колективних форм методичної роботи – відкриті (показові) заняття. Їх мета — підвищення педагогічної майстерності викладачів. Основні завдання відкритих занять: упровадження в практику передового педагогічного досвіду і результатів досягнень педагогічної науки, спрямованих на розв'язання завдань, що стоять перед закладом освіти. У методичному кабінеті формується архів методичних розробок відкритих занять.
Щороку у фаховому коледжі проходять тижні циклових комісій. В рамках їх проведення організовуються різні навчально-методичні заходи, зустрічі з фахівцями галузей, тематичні виставки.
Методична робота у фаховому коледжі спланована як відкрита, цілісна, динамічна, соціально-педагогічна система, яка носить комплексний характер, реалізується за рівнем: викладач – циклова комісія – методична рада – педагогічна рада.