17.11.2025

Тиждень «Підприємництва та торгівлі»

Тиждень «Підприємництва та торгівлі»

Проведення тижнів циклових комісій у Фаховому коледжі технологій, бізнесу та права Волинського національного університету імені Лесі Українки є важливим аспектом підготовки майбутніх фахівців у сфері підприємництва та торгівлі, який сприяє застосування творчого, креативного підходу у роботі зі студентською молоддю з метою розвитку та вдосконалення їх практичних вмінь та навичок. 
Тиждень «Підприємництва та торгівлі» проходив з 27 жовтня по 31 жовтня 2025 року. Програма тижня включала заходи, що сприяють підвищенню фахової майстерності студентської молоді та активізують поглиблення фахових знань, умінь та навичок.
Тиждень розпочався з конкурсу стінних газет на мобільних секціях виховної роботи на тему «Торгівля – перспективний напрямок підприємницької діяльності». В газетах здобувачі освіти відобразили своє бачення обраної професії, її характерні особливості, переваги та перспективи розвитку професійної сфери діяльності. Відповідальним за організацію конкурсу стінних газет був завідувач відділення торгівлі та фінансів Андрій Олійник.
Кожного дня протягом тижня мультимедійний центр фахового коледжу на моніторах під час перерв демонстрував відеоматеріали на такі теми: «Виробництво якісних продовольчих товарів – запорука конкурентоспроможної економіки», «Виробництва якісних непродовольчих товарів – запорука конкурентоспроможної економіки», «Маркетинг – дієвий інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємства», «Особливості здійснення сучасної підприємницької діяльності». 
Відеоматеріали розповідали про ключові ознаки та принципи підприємницької діяльності, особливості заснування та розвитку власної справи, а також виклики і труднощі, з якими зіштовхується сучасний підприємець, демонстрували та аналізували сучасний стан та перспективи розвитку харчової індустрії та перспективи розвитку сучасного виробництва непродовольчих товарів України, показували важливість маркетингу в діяльності підприємства, а також особливості використання різноманітних засобів та інструментів маркетингу для підвищення конкурентоспроможності сучасного підприємства.
Такі відео є основою для подальшого поглиблення дослідницької роботи студентів, результати якої можуть бути використані в навчальному процесі. За збір, редагування та демонстрацію відеоматеріалів здобувачами освіти відповідали: завідувач відділення торгівлі та фінансів Андрій Олійник, голова циклової комісії підприємництва та торгівлі Світлана Крапостіна, викладачі товарознавчих дисциплін Інна Прищепа та Ольга Реус.
В рамках тижня відбулися щорічні студентські олімпіади з товарознавства та комерційних дисциплін для студентів груп третього курсу спеціальності 076 Підприємництво та торгівля. Під час олімпіади здобувачі освіти вирішували завдання з товарознавства продовольчих та непродовольчих товарів, комерційної діяльності, організації і технології торговельних процесів, маркетингу та менеджменту із застосуванням сучасних цифрових інструментів Google форми. 
Завдання олімпіади вимагали від здобувачів освіти поглиблених знань з освітніх компонент та нестандартний підхід до їх вирішення. Організаторами були викладачка  комерційних дисциплін, голова циклової комісії підприємництва та торгівлі Світлана Крапостіна та майстриня виробничого навчання  Тетяна Русецька, а також   викладачі  товарознавчих дисциплін Інна Прищепа та Ольга Реус. 
З метою опанування здобувачами освіти теоретичними знаннями, практичними навичками та вміннями з освітніх компонент, а також вмінням проявити свої творчі креативні здібності та сприяння самостійній дослідно-пошуковій роботі студентської молоді під час тижня циклової комісії підприємництва та торгівлі було проведено творчий конкурс студентських проектів серед здобувачів освіти других та третіх курсів на тему «Фірмовий стиль власного підприємства». 
В своїх проєктах здобувачі освіти представили фірмові стилі своїх майбутніх підприємств, розробили макети товарних марок, запропонували товарний асортимент та  описали основні кроки реалізації своїх бізнес-ідей.
Такий конкурс студентських проєктів сприяє розвитку творчих та креативних здібностей здобувачів освіти, інноваційному підходу в дослідно-науковій роботі, допомагає розширити знання здобувачів освіти у сфері розробки фірмового стилю власного підприємства та розвитку підприємницької діяльності. Відповідальною за організацію та проведення творчого конкурсу була голова циклової комісії підприємництва та торгівлі Світлана Крапостіна.
З метою поглиблення знань здобувачів освіти про різні групи непродовольчих товарів, а саме про історією їхнього походження, класифікацію, споживчі характеристики, бренди-лідери ринку, сучасні тренди розвитку викладачкою Ольгою Реус було проведено під час тижня циклової комісії конкурс-презентацію «Історія одного товару» серед здобувачів освіти другого курсу. 
Творчий конкурс дозволяє поглибити знання здобувачів освіти з освітньої компоненти «Товарознавство непродовольчих товарів» шляхом творчого дослідження походження, розвитку та особливостей певного товару. Він сприяє формуванню у здобувачів освіти уміння аналізувати асортимент, якість, споживчі властивості та тенденції розвитку непродовольчих товарів у різні історичні періоди. Участь у конкурсі дозволяє поєднати теоретичні знання з практичними навичками дослідження товарознавчих характеристик, розвиває творчий підхід до вивчення освітньої компоненти та заохочує інтерес до професійної діяльності у сфері підприємництва та торгівлі. 
Завідувачем відділення Андрієм Олійником, головою циклової комісії Світланою Крапостіною та викладачкою Інною Прищепою була організована зустріч із стейкхолдерами: представником  ТОВ «Сільпо Фуд», мережі супермаркетів «Сільпо» заступником керуючого супермаркету «Сільпо» Аллою ЧОРНОЮ, в минулому випускницею фахового коледжу та фахівцем з рекрутингу мережі «Сільпо» Христиною ТКАЧУК.
Аналогічні зустрічі також були організовані та проведені в рамках тижня «Підприємництва та торгівлі» зі стейкхолдерами: представниками бази практики компанії ТОВ «Клевер-сторс», мережа маркетів «Сім-23» та представниками багаторічної бази практики ТОВ «Континіум-Трейд», гіпермаркет «Там-Там».
Під час цих зустрічей здобувачі освіти мали змогу ознайомитися з особливостями роботи цих торговельних підприємств, перспективами їхнього розвитку та отримали інформацію про наявні вакансії, принципи організації праці,  можливості працевлаштування та кар’єрного росту. 
Основним фокусом зустрічей став відкритий діалог про якість підготовки майбутніх фахівців та її відповідність сучасним вимогам ринку праці. Зокрема директор Віктор Кульбачинський ознайомив здобувачів освіти з особливостями створення та розвитку компанії ТОВ «Континіум-Трейд», яка є успішною компанією з багаторічним досвідом роботи, основною цінністю якої є постійний динамічний розвиток, клієнтоорієнтованість та любов до того, що вона робить. Особливу увагу директор звернув на потребу у кваліфікованих кадрах на сучасному ринку праці та розповів студентам про можливості працевлаштування, кар’єрного росту та особистісного розвитку в гіпермаркеті «Там-Там» та мережі магазинів «Там-Там міні». 
Представники команди гіпермакету «Там-Там» ознайомили здобувачів освіти з особливостями роботи відділів магазину, формування товарного асортименту, співпраці з постачальниками та обслуговування різних категорій покупців. А також провели майстер-клас з приготування ароматної кави. Важливим результатом зустрічі стало продовження багаторічної співпраці з компанією ТОВ «Континіум-Трейд» та обговорення умов її розширення і вдосконалення.
Представники компанії ТОВ «Клевер-сторс», мережі маркетів «Сім-23» ознайомили здобувачів освіти з особливостями розвитку компанії ТОВ «Клевер-сторс», можливостями працевлаштування та кар'єрного росту. Особливу увагу звернули на можливість формування зручного робочого графіку для оптимального поєднання навчання та роботи. В кінці зустрічі студенти взяли участь у безпрограшній лотереї і отримали чудові призи та гарні передбачення з побажаннями щодо майбутнього кар'єрного розвитку. Спілкування відбувалося у невимушеній атмосфері та сприяло розробці спільних пропозицій щодо подальшої співпраці.
Також в рамках проведення тижня «Підприємництва та торгівлі» відбулося показове бінарне засідання секцій наукового товариства «Гермес» та «Комерція - це мистецтво» у формі круглого столу на тему «Картопля - другий хліб» під керівництвом викладачів Інни Прищепи і Тетяни Русецької.
Бінарне засідання секцій наукового товариства - це традиційна форма навчально-виховного процесу, яка дозволяє розширити знання з сучасного асортименту, проблем виробництва, якості і продажу товарів народного споживання.
Тема засідання була обрана тому, що картопля в Україні залишається однією з найважливіших складових споживчого кошика населення, а ринок продуктів дуже різноманітний і висококонкурентний. 
Актуальність засідання полягає у тому, що картопля відіграє ключову роль у житті людей, як один із найважливіших продуктів харчування, що забезпечує організм енергією, вітамінами, мінералами та клітковиною, а також використовується у промисловості.
Учасники наукового товариства «Гермес» підготували експериментальну частину з оцінки якості показників картоплі. Оцінка якості картоплі здійснюється на основі ДСТУ 9221:2023 Картопля продовольча. Технічні Умови.
В кінці засідання усі присутні мали змогу продегустувати різні сорти картоплі та оцінити їх смакові властивості, заповнивши при цьому дегустаційний лист.
Завершенням тижня став ХІV Всеукраїнський фестиваль професійної майстерності «КомерцФест-2025». Вже вшосте фестиваль відбувся у дистанційному форматі. Спочатку це було вимушено через пандемію, а нині – через повномасштабну війну. Проте незмінними залишаються мета та дух заходу – розвиток фахових компетентностей студентів, підтримка професійної майстерності та віра в сильну і незалежну Україну.
Цьогоріч у фестивалі взяли участь 13 команд із фахових коледжів Вінниці, Житомира, Києва, Кривого Рогу, Кропивницького, Миколаєва, Луцька, Рівного, Хмельницького, Черкас, Чернівців, Тернополя та Полтави.
З вітальними словами до учасників звернулися директор коледжу Станіслав Германович Щеблюк та головний спеціаліст відділу контролю фахової передвищої освіти та акредитації Державної служби якості освіти Віктор Григорович Вихор.
Оцінювали виступи команд представники професійного журі:
– Оксана Юріївна Речун, к.е.н., доцент кафедри товарознавства та експертизи в митній справі Луцького НТУ;
– Андрій Володимирович Дзюбинський, к.е.н., доцент кафедри товарознавства та експертизи в митній справі Луцького НТУ;
– Олена Володимирівна Свистак, менеджер з персоналу та розвитку команд ТОВ «Сільпо-Фуд».
Учасники продемонстрували високий рівень підготовки у трьох конкурсних завданнях:
– «Товарознавець непродовольчих товарів» – характеристика одягу за класифікаційними ознаками;
– «Сучасний маркетолог» – мультимедійна презентація компанії-виробника одягу;
– «Товарознавець продовольчих товарів» – характеристика бульбоплідних овочів за господарсько-ботанічними та споживчими властивостями.
За підсумками оцінювання журі визначило переможців у таких номінаціях:
– «Сучасні аналітики ринку» – команда «Вінницькі боги своєї справи» (Вінницький торговельно-економічний фаховий коледж ДТЕУ).
– «Кращі товарознавці непродовольчих товарів» – команда «Знавці товарів» (Житомирський торговельно-економічний фаховий коледж ДТЕУ).
– «Професійні дослідники товарного ринку» – команда «BizGen» (Київський торговельно-економічний фаховий коледж ДТЕУ).
– «Кращі експерти з товарознавства» – команда «Товарознавці нового покоління» (Фаховий коледж економіки і технологій ДУЕТ).
– «Кращі бізнес-експерти» – команда «Krop-бізнес» (Кропивницький фаховий коледж харчування та торгівлі).
– «Фахівці торговельної справи» – команда «Бізнес-тріумф» (Миколаївський фаховий коледж економіки та харчових технологій).
– «Прогресивні підприємці» – команда «Волиняни» (Фаховий коледж технологій, бізнесу та права ВНУ імені Лесі Українки).
– «Кращі маркетологи» – команда «PRO-БІЗНЕС» (Рівненський фаховий коледж інформаційних технологій).
– «Кращі бізнес-аналітики» – команда «Майстри асортименту» (Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж ДТЕУ).
– «Сучасні знавці товарів» – команда «Бізнес-Леді» (Черкаський фаховий коледж харчових технологій та бізнесу).
– «Кращі товарознавці продовольчих товарів» – команда «Чернівецькі підприємці» (Чернівецький фаховий коледж бізнесу та харчових технологій).
– «Інноваційний підхід у підприємництві» – команда «Файне місто» (Тернопільський фаховий коледж харчових технологій і торгівлі).
– «Сучасні бізнес-лідери» – команда «Trade Force» (Черкаський кооперативний економіко-правовий фаховий коледж Полтавського університету економіки і торгівлі).
Усі учасники фестивалю нагороджені сертифікатами, а навчальні заклади отримають подяки за участь у XIV Всеукраїнському фестивалі професійної майстерності «КомерцФест-2025» та сприяння розвитку професійної й творчої активності студентської молоді.